Sammanfattning från föräldramötet!
Vi ledare informerade närvarande föräldrar att vi har haft en fantastiskt säsong hittills och att vi nu börjar fundera på hur vi ska avsluta innebandyn, för att sedan gå över till sommarsporterna. Vi föreslog tre alternativ: 1. Åka på Cup i Västerås 15-16/4. (Kostar pengar men är relativt smidigt.) 2. Arrangera egen cup i Köping. (Tjäna pengar men kräver mycket arbete.) 3. Ha annan typ av avslutning. Ex grilla och spela brännboll på lämplig plats i Köping. (Billigt och kräver lite arbete.) Att åka på Cup längre bort (utanför Västmanland) med mat/logi ser vi inte som hanterbart denna säsong, priset skulle bli minst 20.000kr. Deltagarna i mötet kom slutligen fram till att vi satsar på Cupen i Västerås 15-16/4. Vi ledare ska ta reda på mer information om den men nuvarande plan är: Ingen övernattning eller mat-paket. Utan vi dagspendlar och köper mat på plats/ enskilt. Skillnaden är ca 10.000kr, i detta fall så sparar vi de pengarna i lagkassan till framtida äventyr. Deltagandet i cupen kostar ca 6-7000kr. Cupen innebär 3-4 matcher, där alla spelare får spela två matcher, 2x15min. I vår ålder är det inga resultat eller slutspel. Att anmäla två lag till cupen kostar mer pengar och vi ledare behöver dela upp oss. Vi vill inte göra det så anmäler endast ett lag. Vi tror att man får rabatt på vissa aktiviteter såsom hopp/lek ställen och badhus. Det kanske även är ett Disco på lördagskvällen. Detta är aktiviteter vi avser göra mellan eller efter matcherna. Huruvida lagkassan eller enskilda spelar bekostar återstår att se. Vår önskan är att barnen får göra något kul ihop som ett lag. En passus är att i dagsläget är endast ett annat lag anmält, vi förmodar att fler trillar in. Viktigt: - Om spelaren är med i cupen så ska vi anmäla dem till arrangören med namn och personnummer. Om någon inte vill detta så måste ni säga till oss. - Cupen har ingen egen försäkring för spelarna, vid ex skador eller stölder. Dock gäller spelarlicensen om olyckan är framme under match. Om ex spelares mobil blir stulen så får egna försäkringar per hushåll gälla. - Vid cup-aktiviteter förutom innebandy, så närvarar vi ledare med. Men allt sker på egen risk och vi ser gärna att fler föräldrar är med vid bad, hopp/lek, disco, etc. Läs gärna på: https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fmalarenergicup.vib.se%2F&data=05%7C01%7Cmats.hansson%40volvo.com%7C6ad09f7b168b4c4a931e08daf8072363%7Cf25493ae1c9841d78a330be75f5fe603%7C0%7C0%7C638095006794181945%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=yCQF4fz1tlkmhd4iagWKQ2IihOsVhEdpmENoj7gn%2Bsk%3D&reserved=0 Om cupen av någon anledning inte blir av, ex vid för få anmälda lag. Så sparar vi pengarna och gör en avslutning enligt alternativ 3 istället. Dessutom, så kom mötet fram till att vi ska börja planera för en egen Cup i höst, kanske som uppstart på säsongen. Givetvis kul för alla spelare och dessutom en chans att genom kiosk/ grill kunna tjäna en bra slant till lagkassan. Vi ledare är positiva men det krävs arbete från er föräldrar och en Cup-kommitté måste utses för arrangemanget. Det var väl allt, med risk att något missats eller missuppfattas. Vi gör så gott vi kan! Med vänlig hälsning, Ledarna
F-12
17 jan 2023
2kommentarer
Föräldramöte 2 Februari
Hej! Jag och kristoffer har bestämt att vi träffas och har ett föräldramöte i samband med en träning. Torsdag 2 Februari kl.18:15, konferansrummet i KBS. Det är obligatoriskt att minst 1 förälder kommer på mötet. Vi kommer prata om Innebandy Cupen vi tänkt att vi P-12 ska anordna. Blir en hel dag och datum är preliminärt 6 Maj. Syftet med Cupen? Jo, förutom att det blir roligt var våra barn, så är det ett otroligt bra sätt att bygga upp vår lagkassa snabbt. Då är förhoppningarna att vi inte längre ska behöva sälja produkter. /Ledarna
P-12
13 jan 2023
0kommentarer
Sandet blev till guld
Eller ja, nästan i alla fall. IBK hamnade i tidigt underläge mot spelskickliga Lillån U på bortaplan, men tog ikapp 0-3 till 3-3 i den andra perioden. Bara för att se sig i underläge med tre mål igen. Men IBK åt sig ikapp, och tillslut kvitterade Alexander Jaska med 15 sekunder kvar och därefter kunde bokstavligt talat IBK sno med sig två poäng med tre sekunder kvar av Sudden Death. Kedjan med Burén, Sjöberg, ”Sutta” Andersson, Jaska och segermålskytten Max Eriksson låg bakom det mesta i offensiv väg och IBK startar alltså 2023 med en seger. Ny bortamatch för H2 på lördag när man gästar Skälby U, för H3 väntar hemmamatch mot KFUM Örebro på söndag.
Herrar Div 1
11 jan 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter