Poolspel 19/11
Hej! Snart är det dags för första poolspelet, lördag 19/11 i Ullvihallen. Det är alltså vi som är arrangörer vilket gör att vi kommer behöva lite hjälp. Det är vi, Rönnby och Västerås IB som deltar. Det vi behöver hjälp med är - Bygga om sarg till mindre plan kl 12:00 - Vi kommer ha kioskförsäljning, där behöver vi två föräldrar som kan hjälpa till. - Om någon kan tänka sig att baka en kaka hade det varit toppen. - Kan någon låna ut sin kaffebryggare (inkl kaffefilter)? Vi försöker ordna fram termosar. - Har någon en kokplatta som vi kan få låna? Gärna en passande kastrull också. Tanken är att vi ska sälja korv med bröd. - Efter sista matchen behöver vi hjälp med städning av hallen samt hjälp med att plocka bort sargen. SPELTID Matchtiden är 2x12 minuter (med blåsbyten efter 2 minuter). Tiderna för matchstarter är ännu inte 100% spikade men i grova drag ser det ut såhär: - Match 1 kl 12:30 (IBK Köping - Rönnby) - Match 2 kl 13:15 (Västerås IB - IBK Köping) - Match 3 kl 14:00 (Rönnby - Västerås IB) MATCHKLÄDER Vi har inte hunnit få tjejernas matchkläder ännu så vi spelar i träningströjorna och strumporna som delades ut för ett par veckor sedan. Det verkar tyvärr inte heller som att shortsen som är beställda hinner komma så om ni har ett par svarta shorts hemma, ta med dem. Har ni några funderingar är det bara att ni hör av er.
F15
7 nov 2022
16kommentarer
Match mot Per-Ols IBF 20/11 KL.12 . Köpings Bad & Sport!
Hej på er ! Nu har vi gjort klart med att Per-Ols IBF kommer och spelar match Söndagen den 20/11. Plats: Köpings Bad & Sport. Matchstart: Kl12. Samling 11.15 för ombyte i KBS sedan uppvärming inför matchen. Liknande upplägg som senast i Arboga. Speltid 2x14 min. Tutbyte 2min. Utskick om anmälan har skickats ut. Säg till om ni inte fått någon. Matchkläder: De som har kvar sina matchkläder sedan matchen mot Arboga behåller dem, men efter denna match slut lämnas kläderna in. De som redan har lämnat in eller ej har fått kommer få kläder i samband med samlingen i omklädningsrummet. Sekretariat: Här kommer vi behöva ha hjälp av er föräldrar att sköta matchklockan osv. Kanske 2-3st så man inte behöver sitta hela tiden. Hör av er till oss via om ni kan hjälpa till med detta. Vi kommer få till en träff innan matchdagen i KBS där vi får hjälp hur man sköter klockan, då ingen av oss ledare heller vet hur det går till. Kiosk: Återkommer om det, då vi måste lösa betalningen först. Men även här behöver vi eran hjälp? Frivilliga anmäler sig. Våra kontaktuppgifter finns på Lagsidan P-15 " Kontakt" MVH Ledarna.
P-15
7 nov 2022
0kommentarer
Första bortapoängen i tät fredagsmatch
IBK åkte till Mellringehallen för att möta de obesegrade serieledarna ÖSK i fredags, och det blev en tight tillställning av slutspelskaraktär. Matchen svängde, IBK tog ledningen medan ÖSK kom tillbaka och förbi innan IBK i tredje periodens första byte gjorde 3-2. Det spelskickliga hemmalaget replikerade återigen, och när alla inväntade förlängning kontrade Adam Salminen och ”Sutta” Andersson in ett sent ledningsmål. Tyvärr för IBKs del var ÖSK sylvassa i spel utan målvakt 6-5 och kunde hänga in kvitteringen i bortre krysset. En mållös förlängning följde och IBK kunde inkassera första poängen på bortaplan. Trist att vara så nära en seger mot ett bra lag i en väl genomförd match, ledarstaben lyfter lite extra fram Jakop Alriksson som H2-debuterar i målet med en kanonmatch. Trym Arnelind, Jonathan Schönfeldt och Adam Salminen var några som gick i bräschen med energi och fart. Det finns en hel del positivt att plocka med sig hem från Örebro, och att jobba vidare med under stundande träningsvecka.
Herrar Div 1
7 nov 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter